Kauppakeskus Chydenia Kokkolassa tarjoaa vuokralaisilleen hyvät synergiaedut

Jessica Riksman, yhteisöpäällikkö

Kauppakeskus Chydenia, Kokkola

Kaupungin suurimman kauppakeskuksen vetovoima, yhteisöllinen ilmapiiri, yhteiskäyttötilat oman toimitilan lisäksi sekä tiimi, joka huolehtii kiinteistön ylläpidon ja kunnossapidon asioista sekä markkinoinnista – Chydeniassa käytössäsi ovat kaikki nämä.

Menestymisen mahdollisuudet monenlaisille toimijoille

Chydenia on Kokkolan suurin kauppakeskus, joka sijaitsee kaupungin parhaalla paikalla aivan ydinkeskustassa. Keskustan kehittyessä ja uudisrakentamisen lisääntyessä alueen vetovoima on hyvässä noususuunnassa. 

Samla Toimitilat omistaa kauppakeskus Chydeniasta puolet – yhteensä yli 8 000 neliötä vuokrattavaa tilaa. 

Chydeniassa on vuokrattavissa erikokoisia liike- ja toimistotiloja monen tyyppisiin tarpeisiin. Tällä hetkellä kauppakeskuksessa on vuokralaisina kotimaisia sekä kansainvälisiä ketjuliikkeitä ja ravintoloita, kuten H&M, Intersport, KappAhl, Suomalainen Kirjakauppa, Kuntokeskus Actilife, Espresso House ja Rosso. Vetovoimaisten brändien joukossa uusillakin tulokkailla on loistavat mahdollisuudet menestyä, sillä kauppakeskus houkuttelee ostajia tasaisen varmasti. Vuositasolla päästään noin kahteen miljoonaan kävijään.

Chydenian kolmannesta kerroksesta löytyvät erinomaiset puitteet erilaisille toimistotiloille. Käytännössä tilat sopivat kenelle tahansa toimijoille, ja niitä on mahdollista räätälöidä juuri vuokralaisen tarpeisiin sopiviksi. Tälläkin hetkellä toimistokerroksessa on vapaana iso tila, joka odottaa uutta käyttötarkoitustaan – olisiko se juuri sinun yrityksesi tuleva toimitila? 

Lisäksi toimistokerrokseen ollaan tekemässä yhteiskäytössä olevia keittiö-, sosiaali- ja kokoustiloja. Nämä ovat myös alakerran liiketilojen vuokralaisten käytettävissä.

 

Chydenia tarjoaa vuokralaisille lisäarvoa 

Chydeniassa vuokralaisten tyytyväisyydestä ja ylipäätään arjen toimivuudesta pitää huolen yhteisöpäällikkö Jessica Riksman T2L Finland Oy:stä, joka on palkattu hoitamaan kohteen markkinointia ja jokapäiväistä kauppakeskuksen operointia.  

“Iso osa työtäni on vuokralaisten kanssa kommunikointi, ja olen heidän kanssaan päivittäin tekemisissä. Työnkuvaani kuuluu myös keskuksen kehittämistyötä”, Riksman sanoo. 

“Liiketilan vuokraan sisältyy markkinointimaksu, ja tällä yhteisellä budjetilla markkinointiryhmämme huolehtii markkinoinnista minun johdollani. Vuokralaiselle tämä tulee edulliseksi.” 

Nykyisiltä vuokralaisilta Riksman kertoo saaneensa hyvää palautetta muun muassa siitä, että vuorovaikutus kauppakeskuksen omistajien ja tiloissa toimivien yritysten välillä on sujuvaa. 

“Olen tavoitettavissa, jos jollakin vuokralaisistamme on huolia ja haasteita. He arvostavat  myös sitä, että kehitämme kauppakeskusta ja sen toimintaa, niin päivittäisellä tasolla kiinteistön asioissa kuin markkinoinnin ja kaupallisuudenkin näkökulmasta. Usein heiltä tulee positiivista palautetta, kun jotain uutta tapahtuu – esimerkiksi jouluvalaistuksesta pidettiin paljon.”

Myös kehittävä palaute on aina tervetullutta ja se pyritään huomioimaan mahdollisimman hyvin.

“Kuuntelemme herkällä korvalla, mitä vuokralaiset toivovat ja yritämme sovittaa isojen ja pienten toimijoiden toiveita yhteen”, Riksman sanoo.

Kehitämme kauppakeskusta ja sen toimintaa, niin päivittäisellä tasolla kiinteistön asioissa kuin markkinoinnin ja kaupallisuudenkin näkökulmasta, Riksman kertoo.

Chydeniaa kehitetään jatkuvasti

Kauppakeskuksen kehittämisessä sekä vuokralaisten että kuluttajien toiveet ovat tärkeitä huomioida. Mitä paremmin Chydenia pystyy vastaamaan kuluttajien tarpeisiin, sitä paremmat ovat myös vuokralaisina olevien yritysten mahdollisuudet tehdä kauppaa.

“Tällä hetkellä suunnittelemme uutta Chydeniaa, päivitämme pintoja ja toimitiloja. Olemme tekemässä tutkimusta, jossa kartoitamme Chydenian kehitystarpeita asiakaslähtöisesti monesta eri näkökulmasta”, Riksman sanoo ja jatkaa: 

“Ensin teimme itse alkuanalyysiä, minkä jälkeen osallistimme vuokralaisia ja omistajia eri osa-alueiden kehitysideoiden miettimisessä. Alkuvuoden aikana aiheesta on vielä edessä kuluttajatyöpaja. Näiden perusteella lähdemme sitten suunnittelemaan lopullista tekemistä. On mielenkiintoista nähdä, vastaavatko kuluttajien ja vuokralaisten tarpeet ja toiveet toisiaan.” 

Vaikka Riksman tarkastelee Chydeniaa työssään hyvin läheltä, hänellä on myös laajempaa perspektiiviä asiaan.

“Näen, että Chydeniassa on toimitilakohteena paljon potentiaalia. Muutin Kokkolaan äskettäin paluumuuttajana ja olen nyt vuoden työskennellyt tässä roolissa. Aiemmin olen ollut asiakkaan roolissa, mutta nyt katson Chydeniaa uusin silmin, toiselta puolelta.” 

“Chydeniaa pitää kehittää johdonmukaisesti vastaamaan asiakkaiden tarpeita myös tulevaisuudessa. Ostokäyttäytyminen muuttuu koko ajan, ja pandemiakin muutti sitä. Yksi tärkeä kehityssuunta on netissä tapahtuvan myynnin ja asiakaspalvelun yhdistäminen kivijalkakauppojen toimintaan.” 

Hyvä yhteishenki on Chydenian vahvuus

Kauppakeskus Chydenian parhaina puolina Riksman pitää sen sijaintia ja yhteishenkeä vuokralaisten kesken. 

“Chydenia on Kokkolan ydinkeskustan sydän, lähellä juna- ja linja-autoasemaa sekä toria. 

Vaikka olemme ihan keskustassa, tänne on silti helppo tulla myös autolla. Chydenian vuokralaisten keskuudessa on todella hyvä henki ja yhteisöllinen ilmapiiri. Sitä haluamme myös vahvistaa koko ajan.” 

“Nykyään puhutaan paljon siitä, että kaupunkien keskustat näivettyvät. Uskon, että tulevaisuudessa tilanne voi kuitenkin kääntyä taas päinvastoin toimijoiden yhteistyön tuloksena. Chydeniassa meidän on mahdollista yhdistää voimamme ja varmistaa, että asiakkaita riittää jatkossakin.” 

Riksman näkee, että puitteillaan Chydenia pystyy vastaamaan hyvin erilaisten toimijoiden tarpeisiin. 

“Meillä on jo tällä hetkellä runsas kirjo erilaisia toimijoita. Erityisesti hyvinvointipalvelut, kauneudenhoitoala ja muoti ovat vahvasti edustettuina. Esimerkiksi päivittäistavarakauppa olisi hyvä lisä tähän. Toivoisin myös isojen ketjujen rinnalle mukaan lisää paikallisuutta, pieniä yksityisiä toimijoita. Joka tapauksessa kaikenlaiset toimijat ovat meille tervetulleita!”

Kiinnostuitko liike- tai toimistotiloista Chydeniassa?

Tutustu kohteen vapaisiin tiloihin täällä ja ota rohkeasti yhteyttä!

Ilari Joensivu
Vuokrauspäällikkö
045 861 3088
ilari.joensivu@samla.fi

Tapio Lyytinen
Myyntijohtaja
050 401 1954
tapio.lyytinen@samla.fi

Ota yhteyttä